"grateful is the open door to abundance"
-anonymous-

Saturday, April 21, 2012


Kita akan start hargai someone bila dia dah pergi, setuju?


Reality. So, aku ada kawan yang pindah sekolah. Sebelum dia pindah, dia biasa-biasa je lah. I mean, dia ada kawan, kawan dia kami kami semua. Semua orang pun macam tak lah nak hargai dia sangat. Biasa-biasa ja. But, bila dia pindah, semua menangis. Ada yang meraung, I tell you. Semua macam... why you go? whyy!? Pastu minta maaf semua pabenda kat dia. Serious aku cakap, waktu tu je la first time aku tengok, semua orang buat macam tu dekat dia. 

And ada time, aku hampir nak kena pindah sebab masalah transport, family and sekolah. Waktu aku nak pindah tu ja, aku rasa macam ada kawan yang betul-betul nak kawan dengan aku. Tipulah kalau aku kata aku tak seronok. Sampai aku rasa macam...takmau pindah lah macam ni, sayang nak tinggal kawan-kawan. And I did. Aku tak pindah. And lepas aku tak pindah tu, semua jadi macam biasa. Ada yang still menyakitkan hati, ada yang buat tak tau, semua macam......dah tak hairan.

Kalau aku, orang tu pergi ke, tak pergi, aku still macam ni. Tak effect aku apa pun sebenarnya. So buat apa nak berlakon, nak kena jadi hipokrit kalau kau sendiri sebenarnya rasa takda effect kat diri kau pun kalau orang tu pergi? Motif? Nak tunjuk yang kau ada perasaan empati? Kau ni sebenarnya menyedihkan.

Always be yourself. What so good about being a hypocrite? 

No comments: