"grateful is the open door to abundance"
-anonymous-

Friday, March 9, 2012

malas nak fikir title.

Hai semua. Hai.
So semua tau yang aku tengah cuti. Sebab memang sekarang sekolah cuti. Cuti ni sebenarnya best. Kalau cuti takda homework. Macam cuti ni. Aku baru habis exam. Takde homeworkz uolls. Besh betulll!!

Aku nak spend my seminggu-tapi-macam-sehari holiday ni dengan something yang berfaedah. So Nanti aku tak la rasa macam nak menangis bila buka sekolah.

Aku saja tulis sini so nanti kalau aku lupa, hampa hampa boleh ingatkan aku yang selalu lupa ni. Melayu kan mudah lupa... Tapi aku jawa. So aku semi-pelupa.

Cuti ni aku nakk....

1. Kuruskan badan. At least 1 kg pun cukup lah. Berat aku sekarang ni , [given f(x)=5/x and g(x)=2x-4, find gf(2) and times with (√7865)².] Dapat jawapan? Bagitau aku yer sebab aku taktau lah pulak ada jawapan kepada soalan ni.

2. Everyday at least aku kena joging 6km. Sebab menurut kajian, lari 6km sehari boleh bakar kalori 200kcal. Tapi, sehari aku makan sarapan kalori dah beribu tambah pulak makan tengahari, minum petang, dinner and makan maggi tengah malam. Dah la aku lari atas mesin and hirup udara air cond.

3. Aku at least kena study lah sikit sikit bahasa arab. Sebab aku tau markah bahasa arab aku ni selalu lain dari lain tambah pulak sekolah aku ni nak capai misi sekolah terbaik menjelang tahun 2015 so depa ni buat retest untuk budak budak yang markah exam yang unique dan sebenarnya aku tahu aku kena buat retest ah ini tidak adil, tidak adil bagi diriku. Amboi, panjangnya aku beleter.

4. Dalam banyak banyak kesalahan aku buat dekat sekolah, tapi kenapa lah salah aku tak pakai name tag jugak yang satu sekolah perasan? Sedangkan, aku selalu langgar banyak lagi peraturan sekolah yang aku takleh tulis sini sebab nanti ada pengawas yang dengki aku jadi pengawas mai tangkap aku. So, cuti ni, aku kena lah jahit name tag. Alangkah rajin betul diri ku ni.

5. Aku kononnya nak jarang online. Tapi BIGBANG baru keluar mini album baru. BIGBANG ni macam current obsession lah jugak so kalau dengar lagu depa pastu terasa best rasa macam nak share eh lagu ni best walaupun sebenanrnya aku tidak perlu pun berbuat demikian tapi saja syok syok nak buat oleh itu aku harus online twitter jugak and tulis, "lagu bigbang ni best!" sebab aku bukan budak sekolah aku yang sorang ni kena post status banyak banyak bagi penuh news feed aku habis jamm iPad aku. Eh, beleter.

6. Aku nanti pandai pandai lah pikiaq nak buat apa. Aku nak tidoq. Oh ya, lupa nak bagitau, aku ni sebenanrnya tulis menda ni sambil baring atas katil peluk bantal peluk under my comforter guna iPhone. Bohong ja...guna iPad. Eh terrmenunjuk. Hehe.

Bye. Goodnight. Post ni macam annoying tapi takkan hang taktau orang mengantuk camna kan....l.l

No comments: