"grateful is the open door to abundance"
-anonymous-

Thursday, December 22, 2011

victory



So, I guess peoples probably already know about my result kan? Yelah, after a few minutes lepas dapat result tu, terus aku post dekat facebook and tweet about my result. Diulangi, AFTER A FEW MINUTES. How poyo is that? Poyo tak poyo, result aku, aku punya suka lah!

Actually, aku sangat sangat tak sangka aku boleh dapat 9As. Because.. you know the reason. Yang tu satu, aku belajar main-main and tersesat seketika (kalau nak cerita balik, rasa macam bodoh sangat-sangat), lagi satu, satu dunia tahu yang the only subject yang aku tak boleh go on is Bahasa Arab. From form 1 sampai form 3, I never got an A in this subject. Waktu form 2, only once je kot aku lulus Bahasa Arab, tu pun masa finals. 

But, this is what I get. Alhamdulillah. Tak sangka berbaloi aku baca nota-nota Bahasa Arab sebelum masuk tidur. Tak sangka berbaloi aku hafal at least 2 words every morning before going to school. Tak sia-sia aku menebalkan muka aku tanya segala benda yang aku tak faham about this subject ni dekat cikgu and kawan-kawan.

Seriously, dah 24 jam dapat result ni, and I still can't believe what I've achieved. Rasa macam mimpi. Ada ramai lagi kawan aku yang terror Bahasa Arab ni, but why me? Kenapa aku yang dapat A, buka diaorang. Am I deserved to get an A? Aku lebih rasa kawan-kawan aku ni deserve lagi. 

Maybe berkat kot. Yelah, everyday parent aku doa, bagi aku one day ada interest dekat Bahasa Arab (and now its started to grow slowly because finally, I got an A!). And ustazah pun like everyday bila dia masuk kelas, nanti dia ingatkan aku, "A untuk bahasa arab sofie! A!". Aku pun kadang-kadang bosan and rebel sikit macam tidur dalam kelas. Or bila dia mengajar, aku berangan. Haha. Tapi sekarang aku sedar, ustazah tu sebenarnya nak aku berjaya.. Ergh, insaf sekejap. *lap air mata*

Kalau aku mimpi pasal semua benda ni, remind me, slap my face, tell me about it.

Alhamdulillah. Semua kawan-kawan rapat aku dapat 9A. Kalau tak 9A, maybe 8A. YAYY!


No comments: